Leveranstiden kan variera beroende på order, tillval m.m

Köpvillkor, integritets och cookiepolicy

Köpinformation

Information om frakt

Fraktfritt inom Sverige.

Vid beställningar till övriga länder sker efter kontakt med oss.

Vi skickar ordern som spårbart brev eller postpaket med PostNord. Vid skrymmande eller tyngre försändelser kan vi använda oss av annat lämpligt fraktsätt.

Vid outlösta eller ej uthämtade försändelser, förbehåller vi oss rätten att debitera 200 sek.

Hur länge tar det innan jag får mitt paket?

Leveranstid på beställda produkter via webbshopen tar normalt 1-3 vardagar. Vid högsäsong kan leveranstiden vara mellan 1 dagar- 2 veckor. 
Vi meddelar om leveranstiden är annat än ovan angivna.
Du är välkommen att kontakta oss för exakt leveranstid.  

Fraktar ni utanför sverige?
Vid beställning från utlandet tag kontakt med oss.
Fraktalternativ
Vi erbjuder gratis frakt I Sverige.

Integritets och Cookiepolicy

Hur använder vi cookies?

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Genom att handla hos Wilhelm´s accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund. Wilhelm`s är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen för dina individuella behov. Informationen nedan är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. 
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

 

 


Betalningsinformation

Vad har ni för betalningslösningar

I webbshopen använder vi oss av Klarnas betalningsalternativ.
I skinnverkstaden kan du betala med; Swish eller kontant.




Ordrar och returer

Hur lägger jag en order?

Beställning

Du beställer enkelt via beställningsformuläret i webbshopen.
Beställning via webshopen gäller endast i Sverige. Vid beställning från övriga länder behöver du kontakta oss genom kontaktformuläret eller e-post.
Vill du fråga oss om något inför eventuell beställning eller om du har övriga frågor om produkten/produkter, det kan vara exempelvis om egna önskemål av design mm, då kontaktar du oss enkelt via kontaktformuläret. Du kan även skicka e-post, sms, messenger eller genom att ringa oss.
Orderbekräftelse skickas till angiven e-post adress på beställningar gjorda i webshopen.
Om något är fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till: katarinaw68@gmail.com

E-post beställning/beställningsförfrågan besvaras normalt inom 1 dygn.
Du får besked om din order direkt efter inlagd beställning. Vi meddelar om leveranstiden är längre än normalt via e-post. 
Leveranstid på produkter i lager 1 – 3 dagar. På produkter som vi syr upp så är leveranstiden normalt mellan 3 dagar – 2 veckor.

Telefon svarar vi så snart vi kan, du kan även tala in ett meddelande i mobilsvar så kontaktar vi dig. Du kan även välja att skicka ett sms.


Hur kan jag avbryta eller ändra en order?
Du skriver eller ringer till oss snarast.
Hur spårar jag min order?
Beroende på order så skickas det ett spårnings ID eller länk till din E-mail eller mobil var du kan följa din order.
Till toppen